Ce tip de personalitate ai?


Alegeți răspunsurile corecte din prima serie de întrebări:

  1. Cariera e pentru mine o obsesie
  2. Câteodată, aș munci non-stop
  3. Sunt foarte interesat de afirmare și de promovare la locul de muncă
  4. Nu sunt o persoană calmă, sunt neliniștit
  5. Adesea sunt agitat
  6. Am o problemă cu răbdarea
  7. Nu-mi ajunge deloc timpul
  8. Nu-mi place să pierd vremea
  9. Dacă aș avea mașină, m-aș enerva repede pe ceilalți șoferi
  10. Dacă am pierdut autobuzul, mă neliniștesc
  11. Am tendința de a face din lucrurile mici munți greu de escaladat
  12. Sunt o persoană rapidă
  13. Sunt perfecționist
  14. Mi-e greu să recunosc, dar succesele celorlalți mă tulbură adesea
  15. Am o figură mai aspră
  16. Îmi plac concursurile, jocurile
  17. Dacă trebuie, mai bat și cu pumnul în masă
  18. Tonul meu e mai ridicat câteodată
  19. Sunt răutăcios adesea
  20. Dacă aș fi o floare, mi-ar plăcea să fiu cea mai frumoasă din grădină

Alegeți acum răspunsurile corecte din a doua serie de întrebări:

  1. Cariera e importantă, dar nu e totul în viață
  2. Câteodată n-aș munci deloc
  3. Sunt mulțumit cu poziția mea socială și profesională
  4. Sunt o persoană calmă
  5. Nu mă agit prea des
  6. Am răbdare să dau și la alții
  7. Câteodată am timp, alteori nu am
  8. Uneori îmi place să lenevesc
  9. Dacă aș avea mașină, aș fi un șofer liniștit
  10. Dacă am pierdut autobuzul, aștept calm un altul
  11. Iau lucrurile așa cum sunt și nu mă alarmez
  12. Sunt mai molatic
  13. Nu sunt perfecționist
  14. Sincer, succesele altora uneori mă bucură, alteori îmi sunt indiferente. E loc pentru toți sub soare.
  15. Zâmbesc des
  16. Nu-mi place competiția
  17. Mai bine mă retrag decât să mă cert cu cineva
  18. Tonul meu este scăzut și monoton
  19. Sunt iertător și împăciuitor
  20. Dacă aș fi o floare, mi-ar plăcea să fiu cea mai discretă din grădină

Cercetarile efectuate timp de 8 ani de zile de cardiologii Meyer Friedman si Ray Rosenman au dus la identificarea a doua tipuri de personalitati: personalitatile de tip A, cu un nivel ridicat de stres si risc inalt de infarct miocardic si personalitatile de tip B cu un nivel de stres mai redus si cu risc mai scazut de infarct miocardic.
Personalitatile de tip A sunt caracterizate in principal prin: nerabdare, expresie tensionata a fetei, nemultumire fata de postul actual si dorinta de a avansa, competitie la lucru, jocuri si sporturi, certuri frecvente, vorbire rapida si cu tonul ridicat, grabirea sau intreruperea interlocutorului.
Personalitatile de tip B sunt mai calme, zambesc mai mult, evita situatiile de competitie, se cearta foarte rar, sunt multumite de situatia lor, folosesc un ton scazut si uniform, isi asculta interlocutorul cu atentie si asteapta pentru a raspunde.

Despre patrincaandrei

Andrei Pătrîncă este medic psihiatru, creștin, interesat să-i ajute pe tineri să depășească diverse abisuri existențiale. Articolele lui Andrei Pătrîncă nu sunt scrise în manieră științifică sau teologică, ci sunt zămislite din propria concepție despre lume si viață. Mesajele prietenilor lui, postate pe blogul său, sunt scrieri care i-au atins inima și i-au marcat existența. Lectură plăcută tuturor! :)
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Ce tip de personalitate ai?

  1. Cristina zice:

    Am 5 raspunsuri pt A si 8 pentru B, insa testul nu mi se pare nici complet, nici complex. Poate daca ar fi fost mai multe intrebari, as fi avut un alt rezultat.

  2. Te sustin. Teste complete nu exista, iar pentru orientare e nevoie de o baterie de teste, nu de un singur test. E distractiv. Caracteristicile fiecarei grupe de personalitati au fost redate de cardiologi, iar testul e compozitia mea, pe seama datelor furnizate de ei. Cei care sunt predominanti A au un risc mai mare de a face infarct miocardic. Din punctul lor de vedere, al cardiologilor, testul acesta poate fi un indicator al inclinatiei spre stres. A fost preluat si in psihologie, se mai vorbeste despre el din cand in cand, dar nu puneti mare pret pe el! Luati-l ca pe o fotografie a unei case, facuta din avion. Nu se vad detaliile, dar se vede un punct. Si punctul ala poate sa fie de o anumita culoare… Pentru unii, a vedea culoarea punctului poate fi de ajuns. Pentru o minte mai introspecta, e nevoie de un zoom mai mare.
    Multumesc mult, Cristina!
    Apreciez consecventa ta!

  3. chris zice:

    ehehe, nu trebuie sa-mi mai fac testul, sunt A sigur 🙂

  4. katy zice:

    Am 11 raspunsuri afirmative pt A si 8 pt B. cred ca ma caracterizeaza personalitatea de tip A…cel putin cand am invatat prima oara in facultate asa credeam ca sunt.Multumesc

  5. Ralu zice:

    dragut test:D…eu am 5 raspunsuri la A si 6 la B..:D

Lasă un răspuns

