Testează-ți rapid stilul de lucru la școală sau la serviciu!


Testul e preluat dintr-o carte pe care v-o recomand cu căldură: ”Agresivitatea pasivă”, de Tim Murphy.

Completați chestionarul de mai jos, notând punctajul pe care îl considerați potrivit, in dreptul fiecărei întrebări:

Notați cu 1 punct dacă nu vă caracterizează!

Notați cu 2 puncte dacă vă caracterizează foarte puțin!

Notați cu 3 puncte dacă vă caracterizează adesea!

Notați cu 4 puncte dacă vă caracterizează întru totul!

Urmează chestionarul. Luați-vă o hârtie și un pix și notați punctajul respectiv în dreptul fiecărei întrebări. Succes!

1. Mă deranjează când mi se cer diverse lucruri la școală sau la serviciu.

2. Prefer să muncesc așa cum știu eu, ca să duc la capăt o sarcină, chiar dacă durează mai mult.

3. Prefer să nu-mi dezvălui sentimentele înaintea altora.

4. Îmi sunt suficiente îndatoririle mele de muncă și nu caut să le sporesc.

5. Majoritatea oamenilor pare să tolereze conflictul mai bine decât mine.

6. Observațiile critice mă deranjează.

7. Atunci când mi se cere să fac un lucru care nu-mi place, nu-mi bat capul, poate uită șeful…

8. Ce contează e nu să ai succes, ci să pari că ai succes.

9. Aș vrea să pot schimba unele lucruri, dar sunt în stare și să trăiesc cu ele așa cum sunt.

10. Nu trebuie să las să se vadă atunci când mi-e necaz sau m-am înfuriat.

11. Atunci când discuți despre ce nu-ți convine se crează mai multe probleme decât soluții.

12. Sunt sceptic în privința unor noi însărcinări și planuri, dacă nu am participat și eu la definirea lor.

13. Am simțit și înainte aceleași dezamăgiri în situații asemănătoare.

14. Dacă știu că mi se vor face observații care s-ar putea să nu-mi convină, aș prefera să lipsesc în ziua respectivă.

15. Dacă sunt lăsat s-0 fac singur, îmi pot face treaba mai bine.

16. Nu poți avea încredere în cei de la școală/serviciu.

17. Mă simt foarte bine când știu lucruri pe care alții nu le știu și am astfel un avantaj față de ei.

18. Atunci când nu sunt de acord, mai degrabă ironizez decât să-mi spun părerea.

19. Aș vrea să mă simt sigur pe mine și-n privința abilităților și a aptitudinilor mele.

20. În majoritatea timpului, îmi vine greu să le spun celorlalți ce decizii am luat.

21. Când există ceva ce necesită măsuri urgente, mă simt incomodat și supus unor presiuni.

22. Atunci când apar profesori/șefi noi, simt nevoia să fiu foarte prudent.

23. Când cineva nu-și face bine treaba, prefer să nu-i spun nimic; lasă-l să se dea singur cu capul de pragul de sus.

24. Dacă am făcut o greșeală, categoric nu vreau s-o discut cu profesorul/șeful meu.

25. Atunci când cineva discută cu mine despre cum să-mi fac treaba mai bine, nu mă simt în largul meu.

Faceți socoteala punctelor adunate și comparați-vă scorul cu interpretarea de mai jos!

Aveți între 25 – 34 de puncte: stilul direct: aveți un stil foarte direct, caracterizat prin exprimare deschisă, adaptabilitate și disponibilitate pentru noi provocări. E puțin probabil să ascundeți multe lucruri și nu vă este teamă să abordați problemele într-o manieră productivă.

Între 35-62 de puncte: stil aproape direct: aveți un stil oarecum direct, dar în unele cazuri s-ar putea să vă feriți de confruntare sau să vă simțiți încurcat. Fiți conștient de acest lucru, pentru că se ajunge la rezultate atunci când rămâi deschis la schimbare și ești dispus să te adaptezi.

Între 63-81 de puncte: stil aproape indirect: ideea de confruntare vă stânjenește. Dacă vi se pare că vă caracterizează această afirmație, poate ar fi bine să stați de vorbă cu cineva în care aveți încredere și care vă poate oferi o părere sinceră.

Între 82-100 de puncte: stilul ocolit: aveți un stil foarte ocolit. Chiar dacă vi se pare că pentru dvs. e bine și așa, probabil că ați reprimat unele dureri de-a lungul timpului, fiindcă evitați în mod voit oameni, situații și chiar provocări ambițioase de pe urma cărora s-ar putea să aveți de câștigat. Nu refuzați mâna de lucru care v-ar putea întări încrederea în forțele proprii.

Despre patrincaandrei

Andrei Pătrîncă este medic psihiatru, creștin, interesat să-i ajute pe tineri să depășească diverse abisuri existențiale. Articolele lui Andrei Pătrîncă nu sunt scrise în manieră științifică sau teologică, ci sunt zămislite din propria concepție despre lume si viață. Mesajele prietenilor lui, postate pe blogul său, sunt scrieri care i-au atins inima și i-au marcat existența. Lectură plăcută tuturor! :)
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la Testează-ți rapid stilul de lucru la școală sau la serviciu!

  1. Eu am cam 65 de puncte. Tu câte ai? 🙂

  2. dana zice:

    eu am 55 de puncte….. ms

  3. Ade zice:

    Mie mi-au iesit 33 de puncte, dar asta nu mai e o surpriza pentru nimeni. 🙂

  4. Multumesc, Grati! 😛

  5. sufletulmuntilor zice:

    mie mi-au iesit 57 🙂

  6. sufletulmuntilor zice:

    mie mi-au iesit 57 🙂 eu zic ca e bine, nu?! 🙂

  7. sufletulmuntilor zice:

    am inteles. multumesc pentru raspuns

  8. C. zice:

    Ce test interesant! 🙂 Eu am fix 60 de puncte, dar cand am citit interpretarea rezultatelor, cred ca paragraful cu peste 63 puncte ma descrie cel mai bine. Desigur ca situatiile pot fi diferite de la un loc de munca la altul, depinzand si de cultura organizatiei si de cat de deschisi sunt oamenii de acolo pentru stilul direct. In Scandinavia, unde locuiesc de 3 ani, este foarte apreciat stilul ocolit – ceea ce mi-a creat uneori probleme de adaptare la munca. Stilul direct este considerat aroganta / lipsa de tact pe aceste meleaguri, indiferent cat de „productiva” este maniera abordarii. Toate bune! 🙂

Lasă un răspuns

