Ritmul mersului împreună


 De curând, cu mult entuziasm și cu cele mai bune intenții, mama s-a gândit să-i facă o surpriză surorii mele, plecate din țară, trimițându-i, în locul gecii pe care ea o solicita, o alta nouă. Știam de ”surpriză”, motiv pentru care am rugat-o pe mama să-i pună totuși, pe lângă cadou, și vechea haină pe care sora mea și-o dorea. Insistențele mele au rămas fără ecou, iar ”darul” mult lăudat s-a dovedit a fi neadecvat mărimii surorii mele.

De câte ori, iubiți prieteni, nu ni se întâmplă să credem că știm mai bine decât ceilalți ce li se potrivește lor, ce le e de folos, ce i-ar putea încânta și facem, deasemenea, pași întru a-i surprinde ”plăcut”! Și vai, cât de lesne ne înșelăm!

Dar dincolo de acest aspect al gusturilor diferite, mai e o problemă pe care prea ușor o ignorăm: ritmul mersului împreună. În relațiile interumane, se întâmplă adesea ca unul să meargă mai repede decât celălalt. Dintre doi colegi de echipă, unul își termină întotdeauna partea de proiect prompt, celălalt lasă totul până-n ultima clipă. Dintre doi tineri care se plac, unul știe de la început că persoana iubită e cea cu care ar vrea să-și împartă viața, celălalt are nevoie de mult mai mult timp pentru a se decide. Dintre doi oameni căsătoriți care se mută, unul ar dori să-și facă bagajele din prima zi a aflării veștii, celălalt se poate descurca să împacheteze totul în ultima clipă.

De ce nu avem aceeași viteză? Uf… Pentru că suntem diferiți. Pentru că e nevoie, în cursa vieții ăsteia, ca unul să fie motorul, iar un altul frâna. Pentru că unul e mai sentimental, celălalt mai cerebral. Pentru că unul e mai încrezător, celălalt e mai sceptic. Pentru că timpul subiectiv nu curge la fel pentru toți.

Când eram mic, îmi plăcea ca lucrurile ce-mi erau promise să devină ale mele imediat. De pildă, una dintre tragediile copilăriei mele a fost așteptarea unei maimuțe de pluș, pe care ai mei părinți intenționau să mi-o cumpere, dar pentru care nu prea reușeau să strângă banii necesari. Iar dacă la capitolul ”cumpărături” m-am mai cizelat între timp, mai rămân încă multe domenii din viață în care neastâmpărul nerăbdării mele trebuie școlit. Indiferent de faptul că viteza mare scontată spre împlinirea nevoii provine din impulsivitate, ori din temere ca lucrurile amânate să nu scape de sub control, ori din încrederea nemăsurată și fără rezerve în oameni, ori din alte trăsături lăuntrice individuale, constat tot mai des că viteza, și pe ruta interumană, ucide.

Astăzi, prețios cititor, conștientizez mai bine că ritmul mersului împreună este ritmul celui mai lent. Față de cei cărora ale mele accelerație și frână le-au fost pricină de rănire, îmi cer iertare! Nu mă caracterizează nici cadența, nici conformismul. Însă, de dragul mersului împreună, mă voi strădui să fiu atent și să respect ritmul tuturor celor cu care parcurg, în diverse etape din viață, cărarea ființării mele! Și vă invit și pe dvs. la aceasta! 😉

Despre patrincaandrei

Andrei Pătrîncă este medic psihiatru, creștin, interesat să-i ajute pe tineri să depășească diverse abisuri existențiale. Articolele lui Andrei Pătrîncă nu sunt scrise în manieră științifică sau teologică, ci sunt zămislite din propria concepție despre lume si viață. Mesajele prietenilor lui, postate pe blogul său, sunt scrieri care i-au atins inima și i-au marcat existența. Lectură plăcută tuturor! :)
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Ritmul mersului împreună

  1. valentina zice:

    FOARTE FRUMOS…BE BLESS!!!

  2. Multumesc mult! Asemenea! 🙂

  3. Elena zice:

    Frumos de tot.

  4. romfilia zice:

    🙂 O sa adaug si eu un „frumos”, pentru ca merita! Dar… ce e mai important, e ca m-ai facut sa constientizez ceva! Merci!

  5. cristina zice:

    Foarte frumos . Dragi parinti, luati aminte….!!!!!!

  6. victo45 zice:

    Multumesc am inteles acum ceva. Minunat

Lasă un răspuns

