Ce culoare are viața ta acum?


Te invit la o întrebare de autocunoaștere:

– Dacă ar fi să dai o culoare vieții tale, analizând contextul tău actual, ce culoare (culori) ai alege?

Întrebări ajutătoare:

-Gândește-te bine ce reprezintă culoarea respectivă pentru tine! Ce-ți inspiră? Ce-ți transmite? Ce-ți dă de știre?

-E o culoare plăcută, caldă, reconfortantă; una sobră, tristă; una care-ți trezește temere, neliniște; una stridentă, țipătoare, care iese în evidență?

Te invit apoi să discutăm împreună despre culoarea (culorile) aleasă (alese)!

Curaj! 😉

Despre patrincaandrei

Andrei Pătrîncă este medic psihiatru, creștin, interesat să-i ajute pe tineri să depășească diverse abisuri existențiale. Articolele lui Andrei Pătrîncă nu sunt scrise în manieră științifică sau teologică, ci sunt zămislite din propria concepție despre lume si viață. Mesajele prietenilor lui, postate pe blogul său, sunt scrieri care i-au atins inima și i-au marcat existența. Lectură plăcută tuturor! :)
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

26 de răspunsuri la Ce culoare are viața ta acum?

  1. Katy zice:

    INDIGO…pentru ca e un amestec salciu de tristete, speranta, dar si cateva umbre sterse ale unei bucurii de mult apuse…pentru ca a fost un violet aprins care a atras privirile si s-a estompat odata cu trecerea timpului… pentru ca este un roz „murdarit de praful cosmic al acestei lumi…”pentru ca e aproape transparenta de la atata dilutie a valorilor odata existente… pentru ca imi aminteste de o stare sufleteasca undeva intre realitate si vis(asemanator in planul fizic cu aurora boreala), din care n-as mai vrea sa ma trezesc…ci sa ma poarte pana in eternitate….cam atat imi inspira acum…ma mai gandesc:)

    • Observ o anumita melancolie. Nu? Interesant e ca se regasesc toate cele trei categorii de oameni care au importanta in viata oricarei persoane in descrierea ta: tu – violetul aprins estompat -, lumea, despre care nu evoci decat „praful” ei, si Dumnezeu -aurora boreala, toropitoare, purtand cheia eternitatii-. Cata vreme este „aurora boreala” acolo, exista sanse sa reaprinzi si increderea in tine si pe cea in oamenii ce te inconjoara. Succes!

      • Katy zice:

        Da, clar este melancolie..cu usoara depresie…odinioara imi placea albastrul inchis, pentru ca semnifica stabilitate, siguranta, speranta, maturitate, optimism…insa acum viata m-a facut sa-i vad diversele ei nuante…si cu certitudine ca daca in spatele aurorei boreale n-as sti ca este un cer albastru neschimbator, precum Dumnezeul in care ma incred, himerele si nalucile diverselor nuante din jurul meu m-ar ademeni ametitor pana m-as pierde…

  2. Veronica zice:

    Imi pare ca e un roz plamaniu; e o vreme a resemnarii, nu se poate face nimic; cand era doar roz, il vedeam cenusiu; acum as vrea mai degraba sa fiu un roz deschis, amestecat cu mult alb; sau doar alb.
    Ce senzatie imi da,… o liniste, o pace, nu dinaintea furtunii, ci din furtuna, daca esti imbracat adecvat sau ai umbrela sanatoasa. Asta predomina; mai sunt alte culori ocazionale, in zilele mai bune: galben, mai mult sau mai putin pal, portocaliu, bleu, deschise, deschise, cu putina stralucire. Vremuri si vremuri…

    • Acceptarea predomina, sa inteleg? In momentul in care ai curajul sa accepti o situatie dificila fara sa te mai lupti cu ea, resimti in interior pace, liniste, si ai puterea sa mergi mai departe.

  3. Raspuns ptr Katy: Sunt cam trei faze: 1. totul e roz – sau albastru, cum zici tu rozului – :)); eu ma pot baza pe mine, sigur nu voi esua la capitolul ala, oamenii sunt buni, totul e vis si „viata e frumoasa oricum e ea, usoara/grea”, ca sa citez un semifilosof artist roman. 2. totul e negru – in general, treci prin etapa asta cand te trezesti din vis, si-ti dai seama de limitarile tale si de limitarile lumii. 3. totul e multicolor in mine, oamenii sunt si buni si rai, deopotriva, iar viata insasi imi pune mie intrebari, nu eu trebuie sa o intreb mereu „de ce?” Dar, oricum ar fi, cumva trebuie sa fie, soarele va rasari din nou, eu voi zambi iarasi si cand voi inchide pentru ultima oara ochii, ma voi trezi in Ziua cea neinserata pentru care am fost creat. 😉

  4. Valeria zice:

    Putin rosu, putin alb, mult mult verde si un crampei de albastru.
    Asta mi-a trecut acum prin minte.
    Aceste culori cred ca mi-ar place sa le am acum in jurul meu.
    De ce?
    Rosul imi da stabilitate, albul ma purifica, verdele ma trezeste la viata iar albastru imi invie speranta.

  5. Frumos. Iata ce paleta larga de culori va inconjoara si ce resurse frumoase gasiti in fiecare dintre ele! 🙂

  6. Elena Cardas zice:

    PORTOCALIU, asta este culoarea care imi caracterizeaza cel mai bine perioada prin care trec. Am 52 de ani! Si nu sunt cu PDL-ul. Dar sunt portocalie.

  7. Lavinia zice:

    e ceata acuma in mine, nu pot alege nici una…

  8. adi zice:

    Imi plac culorile inchise.De exemplu imi place culoarea cerului cand e noros.E atat de concentrata,un albastru atat de profund…si parca simt ca acea culoare imi reprezinta puterea de a merge mai departe.

    • Multumesc, Adi!
      Frumos. Chiar si pe culorile inchise ne putem baza. Chiar si pe contextele din viata care par intunecate. Orice dat din lumea aceasta si din viata aceasta este ceva pe care putem sa punem piciorul. Tine de maiestrie sa ne folosim de orice prilej pentru a merge mai departe!
      Carare lina! 😉

  9. Ioa Na M zice:

    violet- pentru culorile care o compun si pentru ceea ce semifica ea, petnruca peretii bucatariei sunt vopsiti asa, pentruca e culoarea preferata a unei prietene dragi, pentruca garderoba mea e plina de ea, pentruca imi plac e rosul si albatrul!

  10. Ofelia zice:

    Culoarea care ma reprezinta acum este gri. De ce? Pentru ca este un amestec indistinct de alb si negru, pentru ca reprezinta ezitare, incertitudine, nehotarare, lipsa de sens si directie, cel putin temporar.
    Culoarea spre care tanjesc este verdele. Imi inspira viata,energie,incredere, bucurie, elan si comuniune cu ceilalti aducandu-mi aminte de frumoasele momente de altadata.

  11. Lidia zice:

    As spune ca viata mea este permanent un amalgam de culori si de la o zi la alta apar noi si noi nuante , deseori greu de definit .
    Mi-as dori ca ea sa devina totusi albastra , nu stiu exact de ce , poate pentru ca aceasta culoare ma atrage intr-un mod inexplicabil , as spune chiar instinctiv . Daca as putea , as presara un strop in tot ceea ce ma inconjoara , imi creaza o stare de confort , enigmatic sau profund sentimental ; siguranta poate ? Am incercat sa caut si o explicatie logica care sa defineasca aceasta tendinta , insa nu prea am reusit … Imi place rosul , insa nu intr-un mod constant .
    O culoare poate avea o legatura ascunsa cu personalitatea sau subconstientul ?
    Este o simpla preferinta ? Ma intreb , oare este absurda aceasta inclinatie ?
    Si totusi ce culoare are viata mea ?
    Nu ma pot pronunta …

    • Se poate ca preferinta in materie de culori sa aiba o corelatie cu personalitatea noastra. Oricum, aceasta corelatie e greu a o descoperi plenar. De aceea, mai de folos ne este a vedea ce reprezinta culoarea respectiva pentru noi, cu ce o asociem, ce simtaminte zamisleste inauntrul nostru. Pana la urma, putem privi acelasi lucru si sa vedem altceva, mai ales atunci cand este vorba despre cromatica. Intelesurile personale sunt relevante fata de cele colective, in acest caz.
      Multumesc pentru comentariu!

  12. Lidia zice:

    Iti multumesc mult pentru raspuns Andrei .
    Ai dreptate , putem privi spre acelasi lucru si sa vedem altceva , pot fi nenumarate exemple .
    La fel si o culoare rece , asa cum este considerat albastru , poate intruchipa diverse forme si simboluri … prin urmare altii o pot resimti altfel decat rece .
    Deseori privesc viata ca pe un orizont , uneori senin cu acele clipe ce ating inima , alteori incarcat de nori sau fulgere furioase , sau … momente in care devine un gri-albastrui in perioadele de iarna , cand natura parca determina omul la o descoperire a sinelui prin a reflecta , a medita la etapele pe care care le avem de parcurs in aceasta existenta , meditand la notiunea de timp, la notiunea de astazi orientata spre cea de maine , la ceea ce reprezantam noi in lumea noastra sau in acest vast univers .
    Ma gandesc la iubire … iubirea de un rosu aprins , intr-o prima etapa simbolizand pasiunea , intruchipand inca necunoscutul si riscul in aceasi masura ( riscul de a suferi sau norocul de a descoperi fericirea) .
    Dar apoi ( straniu ) , o vad in nuante senine de albastru intruchipand maturitatea si apogeul sentimentelor , acea maturitate care o ajuta sa treaca peste orice piedica , absolutul .
    Iubirea in toate formele ei . Asa cum este cunoasterea , infinitul care ne atrage atat de mult …
    „Culoarea” vietii mele … ?!
    Cred ca , toate acele nuante de nedefinit se reunesc pur si simplu in alb .
    Alb , pentru ca sint intr-o faza in care tocmai am terminat de reconstruit un puzzle .
    Acelasi care se risipise cazand la pamant , si care mi-a adus pentru un timp multa tristete si confuzie si chiar o urma de indiferenta care imi spulbera tot ce aveam mai de pret , macinand in timp , precum apa fluida o stanca dura … adancindu-ma tot mai mult in incertitudine si o stare de inert .
    Alb , pentru ca simt , mai mult sau mai putin , ca mi-am recapatat din nou echilibrul si totul in jur a devenit mult mai clar , asezandu-mi prin asta si gandurile in ordine .
    Acest „tot” care pastreaza inca o anumita transparenta , dar la timpul potrivit stiu ca vor avea din nou culoare , trebuie , necesita doar rabdare .
    Si depinde de mine sa fie cea pe care mi-o doresc , nu ?
    Permanent acest „poate” , prin obstacolele ce apar mai mereu la o rascruce de drum .
    Esti o persoana deosebita prin ceea ce reusesti sa exprimi .
    Iti multumesc deasemenea si pentru acel site , acolo am gasit diferite raspunsuri la unele intrebari ce ramasese in ceata .
    Unele raportate la filosofie , altele la un clip (video) atat de raspandit ( la care iti impartasesc parerea in totalitate ) , importanta iubirii si al altruismului …
    Fapte sau relatari , care daca sint puse intr-o paralela cu realitatea de azi , realizam cat de mult s-a pierdut si cat de mult putem pierde in fiecare zi printr-un gest sau lipsa unui gest la timpul potrivit .
    Majoritatea ( nu generalizez ) , sint prea grabiti ca sa isi rezerve macar putin din timpul lor pentru pentru a invata sa asculte si nu doar in aparenta … ar fi pentru inceput un pas important .
    Iti urez o seara placuta

  13. Cristina A zice:

    Bleo deschis… spre turcoaz. Asa e cerul cand e senin afara, cand soarele straluceste si pasarile zboara pe deasupra apei, gangurind pe limba lor „pasareasca”… Ma simt deosebit de fericita si binecuvantata.

  14. Cristina zice:

    Cu mare placere! E o delectare sa citesc articolele tale si sper sa imi fac mai mult timp… Observ ca titlul acestui articol a fost o provocare mai mult pentru partea feminina a tinerimii, decat pentru cea masculina… dat fiind numarul „coplesitor” de doamne si doamnisoare care au scris un comment 🙂 Numai bine, Andrei!

  15. adriana zice:

    Doamne ajuta.
    Sa vad daca am inteles intrebarea:
    _culoarea care-mi place acum, chiar acum cand scriu, ar fi galben, apoi verde, apoi albastru-cer-de-vara.
    _culoarea pe care o are viata mea acum, nu stiu s-o definesc, pentru ca ma simt fara forta, fara bucurie, fara iesire. Stiu ca undeva este portita, dar am pierdut orice vointa sa ma mai misc spre ea. Am vazut ca uneori am putere sa glumesc si sa anim pe cei din jur, dar stiu ca m-am pierdut. Am ajuns la propriul adanc, si sunt propria mea rascruce. M-am frant.
    adriana

    Sa fiti binecuvantat.

Lasă un răspuns

