Tratează-ți insomnia!


insomniaCâți dintre noi nu s-au confruntat, măcar în câteva momente tensionate ale vieții, cu insomnia? Câți dintre noi nu știu ce greu de suportat este să fii peste măsură de obosit și, totuși, să nu poți adormi? Pentru unii însă, incapacitatea de a adormi sau de a menține un somn odihnitor este o problemă de fiecare zi. Somnul este o necesitate primordială, chiar dacă ne răpește o treime din viață. Lipsa de somn ucide chiar mai repede decât lipsa hranei. După 100-200 h de lipsă de somn, omul prezintă dereglări importante la nivelul întregului organism: modificări ale tensiunii arteriale, respirație, modificări ale bătăilor inimii. Somnul apare nu doar ca urmare a uzurii funcționale și a oboselii, ci reprezintă un proces de refacere activă a creierului.

Cauzele insomniei sunt multiple: de la probleme respiratorii, până la schimbarea fusului orar, de la menstruație și până la altitudinea crescută. De departe însă, cele mai frecvente stări de insomnie apar în urma unor tulburări psihice: depresie, anxietate, reacții de stres și de adaptare, dependența de alcool și de medicamente, demența, tulburările psihotice. De aceea, îmi permit, cu tot dragul și cu toată responsabilitatea, să vă fac recomandarea de a privi cu seriozitate problema tratării insomniei! Medicamentele pe care vi le administrați fără a consulta un medic psihiatru vă pot face mai mult rău decât bine!

În ceea ce privește managementul insomniei, sunt câteva reguli ce țin de igiena somnului de care e bine să țineți seama: nu mergeți în pat înainte de a vă fi somn, întreprindeți activități relaxante înainte de vă pune la culcare (o plimbare, audiția unor piese de muzică clasică, o baie călduță, etc.), încercați să vă treziți în fiecare dimineață la aceeași oră, evitați nopțile nedormite, nu serviți produse ce conțin cafeină după masa de prânz, nu consumați băuturi alcoolice sau nicotină cu șase ore înainte de somn, creați în dormitor o atmosferă liniștită, întunecată și puțin răcoroasă! Când aceste măsuri au fost riguros respectate și totuși somnul întârzie să apară, împreună cu psihiatrul e bine să căutați calea potrivită pentru a vă trata insomnia. Doar specialistul în domeniu poate identifica sursa insomniei dvs. și vă poate prescrie acel medicament potrivit tipului dvs. de insomnie. Se va încerca, de fiecare dată, inițierea unui tratament medicamentos care să inducă somnul rapid, să nu modifice arhitectura somnului, să rămână puțin timp în organism pentru a nu cauza somnolență la trezire sau afectarea performanțelor pe parcursul zilei următoare și, poate cel mai important aspect, să nu producă dependență. Din experiența mea, cele mai bune rezultate în tratarea insomniei s-au obținut împletind farmacoterapia cu psihoterapia.

Din fericire, astăzi, atât farmacologia psihiatrică, cât și consilierea, beneficiază de o gamă largă de posibilități de tratare eficace a insomniei. Apelați cu încredere la serviciile noastre și rezolvați-vă o problemă care, neglijată, vă poate altera existența pe multe planuri! Tratați-vă insomnia!

Dr. Andrei Pătrîncă

Medic specialist psihiatru ”Polisano” Sibiu

Consilier analitic-existențial și logoterapeut în formare

Anunțuri

Despre patrincaandrei

Andrei Pătrîncă este medic psihiatru, creștin, interesat să-i ajute pe tineri să depășească diverse abisuri existențiale. Articolele lui Andrei Pătrîncă nu sunt scrise în manieră științifică sau teologică, ci sunt zămislite din propria concepție despre lume si viață. Mesajele prietenilor lui, postate pe blogul său, sunt scrieri care i-au atins inima și i-au marcat existența. Lectură plăcută tuturor! :)
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s