Un blog pentru tineri și problemele lor


Va salut pe toti! Probabil va intrebati: „-De ce un nou blog? Nu sunt destule? Ce-mi poate aduce un astfel de blog?” Raspunsurile depline le veti gasi intrand aici. Eu va spun doar care a fost motivatia crearii lui: intr-o lume debusolata si confuza, lipsita de modele, in care noi, tinerii, ne confruntam cu multiple probleme, blogul acesta vreau sa fie un loc, chiar virtual, in care sa ne putem intalni, sa ne putem incuraja, sa ne ascultam fara prejudecati, temeri, interpretari si sfaturi de la asa-zisii initiati in ale vietii. Aici poti fi tu insuti, in dinamica ta spre normalitate… sau poti invata cum sa mergi intr-acolo!

Despre patrincaandrei

Andrei Pătrîncă este medic psihiatru, creștin, interesat să-i ajute pe tineri să depășească diverse abisuri existențiale. Articolele lui Andrei Pătrîncă nu sunt scrise în manieră științifică sau teologică, ci sunt zămislite din propria concepție despre lume si viață. Mesajele prietenilor lui, postate pe blogul său, sunt scrieri care i-au atins inima și i-au marcat existența. Lectură plăcută tuturor! :)
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

23 de răspunsuri la Un blog pentru tineri și problemele lor

  1. florin zice:

    Andrei,nu prea comenteaza lumea pe aici!Ce se-ntampla?

  2. Cristina zice:

    Buna idee. Multumim pentru efortul depus, dar mai ales pentru interesul aratat fata de problemele tinerilor. GBU!

  3. daniela zice:

    iata ceva inedit,cel putin din punctul meu de vedere.Eu nu am vizitat prea multe bloguri,dar din ce am vazut,persoana care face un blog il face pentru a se descrie,pentru a vorbi de pasiunile ei,pentru a se face cunoscuta lumii;ori aici autorul blogului nu vorbeste deloc(decat daca este intrebat)despre el,ba mai mult ii provoaca pe vizitatori sa vorbeasca despre ei,pentru ca el sa-si cunoasca vizitatorii si nu invers.Sa vedem daca am inteles bine:Andrei,pasiunea ta sunt oamenii?

    • Iti multumesc, Daniela! Blogul este dedicat tinerilor care il viziteaza, citesc articolele postate pe el si se angajeaza, prin el, la a pune o piatra in plus la temelia cunoasterii lor si a semenilor lor. Nu am niciun merit, ma anima doar dorinta de a-i face pe scumpii cititori sa intrevada, la ceas de cumpana, panorama sperantei.

  4. Anghel Ion zice:

    Chiar daca blogul este dedicat tinerilor, voi mai trece si eu pe aici. Observ ca eliberati retete gratuite si pentru cei mai in varsta. Va multumesc anticipat.

  5. Valeria zice:

    Andrei chiar imi parea rau ca nu o sa pot intra si eu in discutiile voastre, a tinerilor, pana ti-am citit comentul de mai sus. Si sufletul meu este tanar tinand seama ca va trai o vesnicie.
    Bune ideea cu blogul tinerilor aveti nevoie sa va sprijiniti uni pe alti pentru ca este foarte greu sa va pastrati curati in lumea aceasta. Domnul sa fie cu voi si mai permiteti din cand in cand si cate un sfat din partea celor mai batrani … in trup.
    Cu dragoste in Domnul
    Vali

  6. Tinerii din ziua de azi din pacate „socializeaza” prea mult prin intermediul internetului.
    Daca pui doi tineri unul in fata altuia nu o sa prea comunice dara daca ii pui in spatele calculatoareleor, o sa povesteasca zile intregi.
    Mai lasati calculatoarele, iesit in parcuri la plimbare, mergeti in drumetii …. avem o tara asa frumoasa care merita vazuta.
    Calculatoarele isi au si ele rostul lor si timpul lor.

  7. Iti dai seama ca lumea fizica este doar un suport fizic pentru adevarata lume pe care o avem in interior.

  8. Andrew Ideologia ateista este cea care se poarta astazi si care este la moda, in toate formele sale.

  9. felicia zice:

    interesant blog, mai ales ca l-am descoperit incercand sa combin niste termeni pe care ii vedeam fara sens – „psihiatru pocait”, „psihiatru neoprotestant”, „psihiatru crestin”… ma gandeam ca ii voi gasi numai separati iar separati nu ma ajuta prea mult deoarece eu caut tocmai combinatia 🙂

    in acest moment ma aflu in fata calculatorului, ascult pe fundal predica online de la biserica mea, predica pe care nu am ajuns sa o ascult live din cauza unui examen care ma asteapta maine si pentru care invat … si nu ma pot concentra nicicum…

    stii, eu studiez psihologia, examenul meu de maine e chiar la psihopatologie, am inceput deja sa fac si ceva specializari in domeniul psihoterapiei, sunt la inceput de drum in profesie, imi place. dar inca nu stiu sigur daca imi place pentru ca ma ajuta pe mine sau pentru ca ii voi putea ajuta pe ceilalti, suna cam egoist… s-ar putea ca tot efortul meu intelectual sa fie pentru mine iar cand voi ajunge sa ma simt „bine”, ma voi trezi ca aleg o cariera pe HR :))

    sufar de depresie, dupa multi ani am ajuns sa recunosc asta nestingherit, in timp asta m-a facut chiar sa ma apuc sa studiez psihologia. in general iau lucrurile usor, chiar ma amuz cand studiez despre depresie, e ca si cum as studia „despre mine”, am citit atat de mult despre problema „mea” incat m-am saturat de ea, am hotarat sa o consider o problema mica si-mi spun ca o voi controla toata viata, dar … trebuie sa recunosc ca uneori simt ca o iau razna, de exemplu in seara asta…nu ma pot concentra nicicum… cu siguranta nici nu voi putea dormi bine iar maine voi fi obsita dar… voi lua examenul si nu ma simt incapabila si inutila, gandurilor pesimiste nu vreau sa le dau voie sa se aseze. chiar as fi curioasa, tu ca si psihiatru nu simti nicioadata ca o iei razna? daca ai fi depresiv ce ai face? tu macar esti psihiatru, te poti trata singur :))

    fie, ideea e ca am cautat combinatia aceea de termeni pe google deoarece ma bate gandul sa consult un psihiatru dar am o reala retinere in merge la un psihiatru care nu are convingeri crestine, nu stiu de ce, probabil pentru ca, alaturi de spiritualitate, consider si universul meu psihic , inclusiv problemele pe acest plan, un domeniu extrem de intim. parca nu as putea sa ii spun unui psihiatru care nu este si credincios ca „Dumnezeu mi-a dat putere sa trec peste toate starile mele pana acum” sau ca „Domnul a fost alaturi de mine, m-a ajutat, etc.”, am impresia ca nu m-ar intelege si ca ar plasa confesiunile mele care au coloratura spirituala crestina intr-un anumit registru…

    sunt foarte putini oameni cu care vorbesc deschis despre problemele mele, din pacate in mod special cu cei din confesiunea mea imi este mai greu sa vorbesc deoarece multi au impresia ca afectiunile psihice se datoreaza „duhurilor” , parca nu accepta o problema mentala in aceeasi parametri in care accepta o problema fiziologica. daca ai diabet esti de inteles, „se accepta” dar daca cumva ai depresie esti de neinteles, „nu se accepta”, inseamna ca TU ai o problema.

    mai e cineva prin bisericile noastre care se confrunta cu treburi din astea sau eu sunt singura?

    interesant blogul, dupa cum ai vazut, ca si tanara invitata la discutie, am intrat si „mi-am dat drumul”, o sa mai revin :))

    • Multumesc.
      1. A nu te iubi pe tine, a nu-ti pasa de tine, a te ignora, a te abandona, nu-i spiritualitate, ci suicid. Chiar ca sa te poti darui, dedica, ai nevoie, inainte de toate, sa te ai pe tine insuti. Nu poti darui ceea ce nu ai. A-ti pasa de tine nu-i egoism, e firescul vietii cu Dumnezeu.
      2. Si eu trec prin stari de deprimare si de anxietate, in ciuda profesiei.
      3. Exista psihoterapeuti si psihiatri care nu apartin confesiunilor protestante, sunt catolici sau ortodocsi convertiti, credinciosi. Pe acestia ii recomand cu multa caldura.
      Succes la examene!

  10. ioanlucaioan zice:

    LEGEA MORALA SI SUFERINTA PSIHO-MORALA prima parte
    Legea morală:Biblia pag.80.Ex.20.1-17
    1.Să nu ai alți Dumnezei…
    2.Să nu-ți faci chip cioplit…
    3.Să nu ei în deșert numele Lui…
    4.Adu-ți aminte de ziua de odihnă…
    5.Cinstește pe tatăl tău și pe mama ta…
    6.Să nu ucizi.
    7.Să nu preacurvești.
    8.Să nu furi.
    9.Să nu mărturisești strâmb…
    10.Să nu poftești casa aproapelui tău…
    Suferința psiho-morală este consecința încălcării Legii morale,pe care conștiința morală a binelui luminată de Duhul Sfânt le atribuie Eului personal,ca pe niște vinovății pe care Eul trebuie să le repare.Eul personal este instanța psihică a personalității,în plan conștient,care se raportează la mediu/lume ,la pulsiunile din interior în plan inconștient ale firii pământești și ale conștiinței morale luminată de Duhul din care va rezulta acțiuni morale/fapte/consecințe pozitive/roade ale Duhului sau acte morale negative/faptele firii pământești.Suferința psiho-morală/sufletească se manifestă în conștiența de sine,ca un conflict a Eului în raport cu conștiința morală care a asmilat valorile morale a Legii Morale iar Eul a încălcat aceste principii morale pe care Duhul Sfânt i le-a pus în inimă.Conștiința morală este instanța psihică apersonalității care se formează în Supraeul moral prin introiectarea Legii morale care îndrumă ,îndeamnă,judecă și decide ce face Eul=permite binele și interzice răul.Nu trebuie să neglijăm și rolul Duhului Sfânt în acest proces care lucrează tot prin conștiința morală.
    Rezumat și concluzii
    Eul satisface nevoile,pulsiunile , dorințele și se va conforma normelor supraeului moral prin conștiința morală-deci,valorile morale/Legea morală va regla dinamica Eului.Întrebare:Eul poate face orice?Când trebuie să facă ceva:Va întreba conștiința morală-Ce pot face? -Ce este permis și ce este interzis? Conștiința morală se manifestă prin scrupule/teamă sfântă/angoasa de a nu greși/ a nu păcătui.Dacă am greșit, am păcătuit/am încălcat Legea morală,conștiința morală a binelui/luminată de Duhul mă va sancționa prin remușcări.Dacă nu am introdus/asimilat Legea morală ,conștiința nu mă va sancționa,deoarece a fost pervertită de sistemul lumii și am asimilat o conștiință morală a răului.

  11. ioanlucaioan zice:

    LEGEA MORALĂ ȘI SUFERINȚA PSIHO-MORALĂ partea a doua
    Conștiința morală/cenzura morală însoțește actele Eului,este vcea interioară sau oglinda faptelor Eului în raport cu Legea morală.Avertizează Eul că va da socoteală de cea ce dorește sau intenționează să facă,sau de cea ce a făcut și de consecințele actelor Eului.Cenzura consecințelor este dată de remușcări ale conștiinței, de regretul de fi comis acte imorale/am încălcat Legea morală.Remușcările mă condamnă ,mă culpabilizează,mă face să sufăr,această durere morală poartă denumirea de suferință psiho-morală=cum de am putut face așa ceva? Scrupulele/angoasa/teama sfântă=mă avertizează,mă îndeamnă să renunț la acte imorale.Orice individ este responsabil de actele sale și va răspunde de intențiile și consecințele actelor sale.Consecințele negative ale actelor Eului vor duce la suferințe psiho morale pentru cei care au o conștiință morală a binelui,iar pentru cei care au o conștiință pervertită nu vor avea mustrări ale conștiinței-dar vor răspunde de consecințele actelor lor:deci,sunt vinovate d.p d. v.moral/au încălcat Legea.Suferința psiho morală este consecința unui act de vinovăție de care Eul personal este responsabil și care apare numai la persoanele care au o conștiință morală și se manifestă prin:durere sufletească și morală,persoana suferă,este apăsată,nu se simte liberă.Cele cu o conștiință perversă sunt imorale,nu simt și nu înțeleg binele.Pentru a interioriza valorile morale/Legile morale-Isus a spus:mergeți și învățații tot ce vam poruncit Eu!Prin educație se formează cu ajutorul Duhului Sfânt Supraeul moral/eu în Hristos-Hristos în mine / ca sediu al conștiinței morale a binelui/conștiința spirituală.Pierderea valorilor morale duce la pierderea echilibrului și suferințe psiho morale.Condiții care generează suferințe psihomorale:dificultăți de adaptare,dificultăți de comunicare,frustrare,conflicte,complexe,carențe emoționale,complexe de culpabilitate,complexe deinferioritate,dificultăți de dezvoltare și maturizare psiho-afectivă,dificultăți de motivație,psiho-traumatisme,depresii morale,doliu patologic…
    Formele suferințelor psihomorale:slăbirea patologică a Eului:apatia ,nostalgia,depresia;afirmarea patologică a Eului:egocentrismul,narcisismul,orgoliu exagerat,histrionismul;retragerea Eului:fuga,vagabondaj,complex de culpabilitate..;devieri patologice ale Eului:mitomania,fabulația,intriga,complexe de inferioritate…;compensarea morbidă a apetențelor:furt,refugiu în alcool,droguri…
    Persoane cu risc pentru suferințe psiho morale:persoane instabile,cu dezechilibre sufletești,cu conștiință imatură,morbidă,imaturitate afectivă…
    Forme de suferință psihomorală:depresie,neliniște,frica de viață,nevoia de a fugi,de a vagabonda,nevoia de ai frustra pe alții pentru a compensa propria frustrare,complexe de culpabilitate și de inferioritate care caută să și le anuleze cu persoane superioare lor…
    Stare de neliniște permanentă care-i împiedică să se relaționeze cu alții,se caractrizează prin relațiide factură nevrotică cu alții,se atașează de alții pentru ași compensa propria frustrare,complexe,carențe afective pe care le proiectează asupra celorlalți.Tulburările psihopatice sunt cantonate la nivelul caracterului,iar suferințele psiho-morale afectează conștiința morală.
    Conștientizarea abaterii/erorii de către DuhulSfânt de la Legea morală mă va îndrepta spre un act de reparație/la întoarcerea la valorile morale prin credință/prin Har/prin neprihănirea Lui Isus acordat nouă.Tulburările psiho-morale se pot vindeca și prin terapia prin cuvânt de orientare creștină/psihoterapia creștină cognitiv comportamentală/și care vizează schimbarea modului de a gândi față de stimulii exteriori sau interiori pentru a produce consecințe moral-spirituale=în esență schimbarea minții conf.Rom.12:2

    Atlanta,
    31 ian. 2012 ioan luca nelu

  12. Si cei mai putini tineri pot sa participe .

  13. alterego9221 zice:

    Interesanta idee:) Ma bucur ca v-am gasit:) S-asa tineretea mea e cam zbuciumata launtric…

  14. alexandru zice:

    Buna ziua,

    1 – Credeti ca este de ajuns o schimbare a mentalitatii, a punctului din care privesti lucrurile pentru a te vindeca de o depresie profunda?
    2 – Nu este cazul si al unui tratament medical ?

    Va multumesc,
    Alexandru

Lasă un răspuns

