Alege astăzi să faci un gest „dulce”


kids-helping-kids-Google-SearchZilele trecute a plouat mult în Sibiu. Vremea umedă mi-a adus aminte de excursia pe care am avut-o, acum câțiva ani, în Londra. Și, mai ales, mi-a evocat un episod care m-a surprins plăcut acolo. Cum ploua destul și cam în fiecare zi, unul dintre mijloacele de transport la îndemână, pe lângă metrou, ne-a fost nouă, vizitatorilor, autobuzul. Știți ce am remarcat? Amabilitatea șoferilor de autobuz. Naturalețea cu care făceau gesturi calde, gingașe. Umanitatea. Harul. Păi să vedeți! Niciodată dacă erai întârziat, un șofer nu pleca dacă te vedea că alergi spre autobuz. Chiar dacă toți ceilalți așteptau după tine. Niciodată conducătorii auto nu-ți închideau ușa în nas, dacă erai neputincios, molcom, beat, cu deficiențe motorii sau vârstnic. Uneori, dacă ploua tare, șoferul oprea autobuzul, în ciuda faptului că nu era acolo stație, pentru ca tu să te urci în el. Erau unii călători care nu dețineau bilet, în special persoane de culoare; aveau parte de o mică muștruluială, fiind somați apoi să-și înnoiască abonamentul cât de repede, dar nu erau dați jos.

Evident, și-n Sibiu, inima țării, capitală internațională a civilizației și a culturii, tandrețea e la ea acasă. La tot pasul, persoane care îți zâmbesc cald, tineri mai ales, conducători auto care îți cedează prioritatea, necunoscuți care sunt gata să-ți sară în ajutor pe stradă, în bloc sau oriunde ai o problemă. Ieri mi s-a întâmplat un lucru frumos. Eram la magazin, aveam coșul încărcat puțin, iar în spatele meu stătea un domn care-și cumpărase două mici produse. I-am spus să meargă în față, să nu stea după mine, lucru pe care l-a și făcut, privindu-mă recunoscător și bucuros. „-De ce faceți asta?”, m-a întrebat. „-Pentru că eu aveam mai multe cumpărate, nu era cazul să stați după mine”, i-am răspuns. „-Da, dar e dreptul dvs să fiți în fața mea!”. „-Dacă am fi roboți, da, aș uza mereu de drepturile mele. Dar mai suntem și oameni, nu?”. „-Să știți c-aveți dreptate”, mi-a răspuns. Nu fac lucruri de-astea mereu, de fapt, le fac foarte rar, rușine să-mi fie. În general, sunt posac și morocănos. Mai ales că era oră de somnic pentru bebelușul din mine. Dar sunt înconjurat de oameni care se comportă cu mine așa, duios și blând, în fiecare zi. Oriunde, oricând. Și mai cu seamă, Îl cunosc pe Unul care a renunțat „la dreptul lui” spre a fi socotit eu, în El, drept.

Cum ar fi lumea aceasta dacă, astăzi, am îngropa armele, am fi mai puțin justițiari, mai puțin preocupați de luptele de partide, de orice fel, ne-am ține departe de ideologii păguboase și de judecarea vieților celorlalți, și ne-am gândi cum am putea să oferim un zâmbet, o îmbrățisare, un cuvânt de mângâiere, de încurajare?!

Faceți astăzi gesturi „dulci”, de iubire! Semănați dragoste, nu ură! Și, fiți liniștiți, dacă oamenii vor vedea în voi dragoste, vor primi și adevărul pe care-l propovăduiți! Dar toate la timpul lor… 😉

Despre patrincaandrei

Andrei Pătrîncă este medic psihiatru, creștin, interesat să-i ajute pe tineri să depășească diverse abisuri existențiale. Articolele lui Andrei Pătrîncă nu sunt scrise în manieră științifică sau teologică, ci sunt zămislite din propria concepție despre lume si viață. Mesajele prietenilor lui, postate pe blogul său, sunt scrieri care i-au atins inima și i-au marcat existența. Lectură plăcută tuturor! :)
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Alege astăzi să faci un gest „dulce”

  1. gidea doina zice:

    Multumim Andrei .Si nu numai pentru postarile tale care trezesc in noi atentia,grija si iubirea pentru semenii nostri ci pentru ca trezesti divinitatea din noi.Multumim!:)

Lasă un răspuns

